Hoppning med Totte och hoppning barbacka med Floh!

Tänkte blogga om mina två ridpass nu eftersom jag inte bloggat något den här veckan.

I måndags hoppade jag Tottson min. Han var jätte trevlig men stark. Pigg var han också och på på alla hinder. Vi hoppade som max 40 cm, eftersom han varit sjuk en lång tid. Stelli var med och tog lite bilder. Har inte fått dem än (då vi rider) men dem innan och efter.

I går så var det sista lektionen på onsdagen innan jullovet. Vi fick lyxen att hoppa barbacka. Hade Floh och han var jätte rolig. Ibörjan när jag satte upp var han super nervös men efter ett tag mjuknade han upp väldigt mycket. Tycker det är väldigt kul att rida barbacka eftersom man kommer åt hästarna bättre då och då går det mycket bättre. Vi körde lite trav och galoppbommar och hoppade sedan en liren kombination med ett kryss och en oxer. Allt gick jätte bra då också :)

Fick också veta en jätte hemsk sak igår. Jag kommer typ inte få rida Sunny något mer. Min kompis skulle tydligen ha honom varenda gång hon skulle rida och hon är i samma grupp båda dagarna :(

Imorrn åker jag till Frankrike och sk fira jul med min farmor och farfar. Kommer bli jätte mysigt men Zixten kan ju såklart inte följa med så han ska åka till ett pensionat idag och typ en halv timme och sen kommer jag inte få se honom på två veckor :(

Kommer kanske hinna göra några tidsinställda men jag har inte ens börjat packa en så är rätt stressad

Hejdå ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0