Snälla må bättre Sunny <3

Idag på hoppningen gick det jätte bra! Sunny var jätte fin och precis som han brukar. Bara lite tröttare än vanligt på framridningen men det gick över så fort vi börja hoppa. Idag så hoppade vi bara lite kryss. Först ett hinder sen byggde vi på så det blev en tvåstuds och sen ett sista hinder så det blev en trestuds. Det var jätte nyttigt och jag är så nöjd!

Men sen när vi skulle skritta av dem började han bli lite konstig. Han började sträcka på bakbenen vilket jag inte tyckte var så konstigt, och sen typ efter att ta typ rumpan under magen. Jag tänkte inte så mycket på det utan gick med honom till hans spilta. Men precis när jag kommit in och hade inte ens hunnit ta av honom tränset då han nästan börja lägga sig ner. Jag blev såklart jätte rädd men skyndade att ta av allt och gick ut. Och då började han rulla och hålla på. Vi gick och hämtade en tjej i stallet och hon tog tempern på honom. Han hade helt vanlig och hans mage lät så han hade inga fel vad vi kunde se. Ebba tog och ledde honom runt i stallet typ jätte länge och han försökte till och med lägga sig i stallgången. Sen så ställde vi honom i spikrak igen och då försökte han lägga sig ner också. Tillslut bestämde vi oss med att släppa Sunny och hans kompis Chips lösa i ridhuset. Båda rullade sig och sen gick jag och Matilda ner och gjorde så att dem skrittade runt och efter det var han helt som vanligt. Det var så konstigt men är ju fortfarande jätte orolig och kommer nog ha jätte svårt att lämna stallet :)

Har lämnat honom ifred en stund och tittar på när Ebba hoppar. Hon fick Angel istället för Sunny<3

Var inte direkt meningen att det skulle bli sånt långt inlägg men men :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0