Stella bloggar

Heii! som ni kan läsa i rubriken är det jag som håller i det här inlägget. Jaaa! 
 
Jag heter Stella. Jag och Hanna har kännt varandra sedan vi var ca 1,5 år, haha. 
 
Jag har kommit på en alldeles extra idé till det här blogg inlägget. Hanna sitter här bredvid mig och ser allmänt spänd ut på det jag ska göra, haha. Men hope you like it!
 

Okej, här är idén:
 
Jag hade tänkt att skriva lite om Hanna och... Sunny såklart! Yeyyy! :) Jag ska intervju henne om honom och lägga upp bilder och sådant. Hoppas det var en bra idé? Låter konstigt när jag skriver det själv hör jag, hehe.
 
INTERVJU: (jag skriver exakt som hon säger, då får ni veta hur hon pratar också, hehe :3)
 

När träffade du Sunny för första gången? Ehmm... hihiihihihahaha. Hihihihi. Okej... första gången jag såg honom var i hagen. Jag fastnade direkt, hahaha (skämtsam röst). Hahaha... Jag tyckte han var jätte fin och jag trodde att han var en tjej först. Det var nog därför jag fastande för honom för jag hade precis haft en favorithäst som var en tjej. Jag sa till Stella att.. eller du.. nej, jag kan inte säga det! Stella övertalar: Jag sa till Stella att ehmm... att du kunde ta Floh som favorithäst, så kan jag ta Sunny, haha (Floh var tillsammans med honom i hagen). 
 
 
Hur är Sunny att rida? Hmm.. hihihi. Han är väl.. han är pigg. Och.. lätt att få ner i form, mjuk. Det är inte lika lätt att ha honom kvar i formen. Han är busig! Och jätte mysig (med.. konstig röst). Hihihi.
 
 
Hur är Sunny i hanteringen? Han är väl snäll utanför spiltan. Men ehh... i spiltan är han på gränsen till farlig, hahaha! Fast efter ridningen är han jätte snäll faktiskt. Och i spolspiltan är han jätte snäll (konstig röst). Fast lite otålig!
 
 
Har du ramlat av på honom någon gång? Inte vad jag kommer ihåg. Men jag kanske ramlade av så att jag fick hjärnskakning, så att jag inte kommer ihåg, hahahaha. Hahah. Dålig humor jag har, men åhhh, mitt liv är över!! Nej, nehehej! Hahahahahahahhaah. (fortsätter att skratta, men det blir så tråkiga texter om jag skulle skriva hur mycket hon skrattar, hahaha. För hon gör det hela tiden). 
 
 
VAD KAN HANNA OM SUNNY:
 
 
Vad är hans favoritgodis? Jag brukar inte ge honom godis.. Nej! Morötter brukar jag ge, det gillar han! Och knäckebröd. Och mina godisar som jag inte vet vad det är för något :3 Men han gillar alla godisar igentligen, han äter allt!
 
Vilket land kommer han ifrån? Tyskland.
 
 
"SUNNY THIS OR THAT": (alla alternativ handlar om Sunny)

Hoppa/Dressyr med honom Lätt! Men dressyr är också kul med honom!
Rida ut/ Rida barbacka Han är för smal för att rida barbacka på, hahaha!
Knoppad man/"fri man" Lätt!
Vilken gångart är härligast hos Sunny: Skritt/trav/galopp Känns som man flyyger! (röst.. ja. Och hand rörelser).
Färgglad/Klassisk utrustning på honom
 
 
OCH EN SISTA FRÅGA:
 

Vad är det bästa med Sunny? Ohh, hjälp. Den var svår. Allting är så bra med honom. Det bästa är nog att han när han är snäll är han underbar. Och ehh.. han är som en treåring och är väldigt charmig. Jag tror att jag gillar honom också för att han är sur, jag vet inte varför. Piff (Hannas favorithäst som dog) var ju det och jag tror jag fastnade lite för det, hahahah. Hahahah.... hahaha, hihihi.
 
 
Jag älskar dig Sunny!
 
Upskattas sådana här inlägg? Vill ni ha fler?
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0