Gårdagens tidning med Curry!

Hejsan!
Nu sitter jag på läktaren och ska titta på när Ebba ska rida Curry. Samma lilla ponny jag hade igår.

Igår fokuserade jag mest på att själv slappna av i sadeln och inte bli stressad. Lyckades jätte bra med det och det gav väldigt bra effekt på Curry. Han var avslappnad en större del av ridpasset förutom i vissa tillfällen då andra i min ridgrupp började smacka och försöka få igång sina hästar.
I galoppen så var han väldigt stark och ville gärna springa i från mig men den sista galoppen gick det jätte bra. Han har inte så stora bakbens muskler och tycker det är väldigt jobbigt att galoppera långsamt.

Imorgon är det Sunny jag ska rida och ska nig köra nästan samma teknik på honom :P Då är det också FREDAG, och sista dagen innan höst lovet, vilket kommer vara fult av hästar och hundar!


En dålig bild på Curry!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0