Power och Sunny!

Hej! Kom just på att jag glömt blogga om onsdags ridningen med Power, så jag tänkte skriva om både onsdagen och idag (fredag).

Onsdag:
Det gick skit bra på Power. Han var såklart väldigt svår att gå ner i början men jag kämpade och fick tillslut ner honom i en fin form. Är så sjukt nöjd!
Vi gjorde en övning som gick ut på att man skulle trava på serpentin bågarna och i mitten av varje serpentin hade vi ställt ut två kornet som vi skulle rida igenom. När man var i mellan konerna fick man lägga en volt om man ville.

Den övningen var jätte bra och man tröttnade liksom inte på den eftersom man inte gjorde samma sak hela tiden.

Idag (fredag):
Jag fick lilla Sunny idag. Världens mysigaste ponny!
Vi började lektionen med att skritta ett varv runt något vi kallar spökrundan (varje år har vi en spökrundan på halowen och då går vi där). Det tog ungefär en halvtimme- tjugo minuter och när vi kom till baka gick vi lyxen att rida i stora ridhuset :O hehe. Sunny som redan kändes het då vi skrittade ut tyckte det var spennande, även fast har rider ofta där, men det är ju större ljusare och mer saker som kan vara läskiga. Han hade lite kul och hoppade lite på stället och det blev bara ett bocksprång. Efter det var han hur fin som helst!

Nu kommer jag att spendera kvällen med mina släktingar och familj!
Ha en bra fredag! :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0