Hoppning på hoppning!

Sitter nu hemma med familjen och tittar på film.
Är så himla trött efter de två hoppträningarna jag haft idag. Båda har gått så sjukt bra och är så himla nöjd över allt :)

Första lektionen hade jag Beauty! Världens finaste dressyrponny, en sjukt, ska inte säga dålig men kommer inte på några annat ord, hopponny. Hon hoppar inte mer än 40 (trodde jag) men idag var hon så himla duktig!
Vi hoppade en kombination på en av långsidan. En tre studs och sen en oxer några meter bakom.
Först så hoppade vi bara oxern som var ett räcke och sen la vi upp det sista krysset i studsen och sen ett räcke. Det gick super! Hoppade den några gånger och la sedan upp hela kombinationen. Vi vägrade en gång då första gången vi skulle hoppa hela kombinationen men sen när jag visat henne det så hoppade hon.
När hon väl var inne i kombinationen verkade det som att hon tyckte det var super kul, vilket gjorde allt så mycket roligare för mig också :)

I hoppgruppen hade jag Floh. Även han var super fin. Lite pigg var han vilket var sååå kul! Den ända gången han tvekade lite var på ett plank som han nästan alltid har haft problem med. Annars gick allt super. Det var rätt många hinder i en super rolig bana som vi hoppade i slutet. Önskade verkligen att det var någon som var och tog bilder idag, men Stella tog bilder på första lektionen så kanske får dem sen (kanske)

Imorgon ska jag till Totte tillsammans med Stella. Mys säger jag bara!

Ha en bra fredags kväll :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0