Nätmobbning - själv mord

Jag var precis inne på Nelli Berntssons blogg och hittade en blogg som hon länkat till. Gick in på den och såg ett jätte hemskt inlägg om 13 åriga Linn Nyman som hade hoppat framför ett tåg. Anledningen var nätmobbning.

Att nätmobbning och annat mobbning kan gå så otroligt långt är helt sjukt. Tycker det är orättvist och nästan lite läskigt hur folk beter sig. Ingen kan kontrollera hur man ser ut, vad man gillar eller hur ens familj och en själv är.

Det är klart att man kan fejka sig själv, göra en prastikoperation och göra en själv till någon slags robbot/model, men vid en sån ung ålder, eller vilken ålder som helst, borde man inte behöva göra därför att slippa bli utsatt av dessa saker.

Såg videobloggen som Linn la upp, där hon tog upp nätmobbning och vad hon tyckte om detta och jag började nästan gråta. Inte bara för att jag visste att hon inte fanns kvar längre, utan också för vad hon fått varit med om när hon var i livet.

Vet själv inte vad jag skulle gjort. Om min familj blandades av någon anledning in och drabbades på samma sätt bara för att jag kände för att starta en blogg skulle jag... Ja vad skulle jag gjort.
Föreställ er i hennes position nästa gång ni ska kommentera något och tänk på vilka skador ni kan göra på människor. Det ni skriver kan faktiskt ta död på någon även fast ni bara skojar.

Har läst ganska mycket om nätmobbning och dumma kommentarer på senaste tiden på olika bloggar och blir lika chockad varje gång. Detta känns som att det borde klassas som ett brott (kanske redan gör det ärväldigt dåligt på sånt här) , rätt grovt brott faktiskt eftersom det som hände Linn nästan var som ett mord. Orsak till någons död. Hoppas att ni som skrivit dessa kommentarer känner skuldkänsla för det ni gjort.

Nu ska jag i alla fall gå och lägga mig så hörs i morgon :)

Lite utanför samtals ämnet men men:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0