vad ska man göra...

Går ju i nian nu, det jobbigaste men också det bästa året (hittils) enligt mig. Sen kommer ju också de nationella proven som säkert kommer göra allt mycker jobbigare och så pressen för gymnasiumval, men det kommer ordna sig. 
Allt kul händer i 9:an. Klass resa, man är älds och närdet blir sommarlov kommer man byta skola och träffa nya kompisar. Men vi har även 9:ornas bal. Äppelviksskolans 9:ornas bal. Det är liksom känt för att vara extremt. Det brukar till och med vara i operahuset. Klart man är taggad för det liksom. Kommer bli super kul.... om man då inte har så osköna föräldrar som jag.
 
Det är meningen att det att det ska vara extremt och man har fått höra om balen sen man var mini, då ens kussar gick i den skolan. Dem har hyrt limosiner och allt. Bara massor av lyx. 
Kommer låta riktigt bortskämd nu, så håll i hatten...
 

Istället för det man tänkt att balen ska bli sen man var liten så ska tydligen hela skolan hyra in bussar som alla ska åka i. Och med alla så menar jag alla nior. Typ 150 elever ska tränga sig in med sina balkläder och svettas igäl. Vi kommer antagligen inte få vara i operahuset och som grädden på moset kommer jag troligen inte heller få fixa mitt hår, naglar, sminket hos en kunnig person. Kommer säkert inte heller få köpa en ny balklänning... 
 
Men vad ska man göra liksom. Det är föräldrarna som styr oss. Kommer sluta med att jag inte kommer gå på balen alls, vilket skulle suga eftersom jag har velat göra det hur länge som helst.
 
Här är i alla fall några klänningar som jag skulle tänka mig att ha. Skulle dock hellre vilja ha en som lång och aprikos färgad men dem här fungerar också.
 
 
Alla kommer från JenJenHouse
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0