Från ponny till häst

Dem säger ju att när man börjar rida storhäst, är det som att börja rida på nytt. Hade inte riktigt fattat det, eller trott på det över huvud taget och tänkte att de bara överdrev... Jag hade totalt fel. 
 
Fick rida en storhäst som heter Irca idag, och det var inte direkt som jag hade tänkt mig. Hon var inte alls som de andra hästar jag ridit. Känslig och otroligt skumpig. Även väldigt pigg. Ska fortsätta på henne några gånger till. 

Okej, tillbaka till samtals ämnet.... Det kändes som om jag var nybörjare igen, vilket var lite, ja intressant. Min sits var kaos och hela jag skumpade med i de stora stegen. Det var inte enkelt helt, kortfattat sagt, men lärorikt och jag tror att jag kommer utvecklas som in i bomben med henne. Kommer bli super kul ;)
 
Har tyvärr inga bilder på Irca, men ni kan få en fin bild på min älskade hund, som kom hem idag efter tre dagar borta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0