Halloween

Nu börjar det närma sig halloween. Årets roligaste högtid. Ska spendera hela min dag åt att pynta huset. Okej, kanske inte hela men en stor del. Tycker det är så kul att se huset förvandlas när man halloweenpyntar, julpyntar påskpyntar med mera. 
 
Den enda saken som jag tycker är otroligt jobbigt med halloween är när alla barn går runt och kör "bus eller godis". Nu låter jag verkligen som en gamal tant, men jag känner mig verkligen inte bekväm med det. Och speciellt inte om man har slut på godis. Vad ska man säga då? Därför försöker jag undvika att behöva öppna runt halloween, och försöker andra i min familj att gör det. Men mina syskon verkar tycka att det är lika jobbigt som jag, så det händer att jag får göra det ändå. Hehe....
 
Annars älskar jag det här tiden på året. Man får skära ut pumpa (om man kommer ihåg att köpa en) och äta massor av godis. Dessutom är det höstlov, vilket gör allt mycket bättre. 
 
Ha en bra dag :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0