Dör av kärlek

Nu har jag precis ridit färdigt ett svettigt dressyrpass på Totte. I början var jag inte alls sugen på det, men var inte heller sugen på att rida ut. Så eftersom jag jag ville rida tog jag beslutet om att rida på banan. Både för att jag och Totte inte hade gjort det på ett tag, men även för att vi verkligen behövde det. 

Nu ska jag säga en sak som kommer chocka er något enormt. Är ni beredda? 
Håll i hatten nu!

Totte var pigg... Japp, ni hörde rätt. Han var pigg. Och då menar jag inte pigg som "pigg för att vara Totte" utan pigg för att vara häst. Jag vet, är lika förvånade som er, om inte mer. 
Och inte nog med det. Han lyssnade även som en Gud på nästan alla kommandon. Jag vet inte vad jag ska ta mig till med all glädje och stolthet just nu. Kommer nog att använda det till en god natts sömn. 

Anledningen till att det gick så bra idag var kanske hans nya benskydd, hans flashiga schabrak med hans namn på, kanske det var min matchande tröja eller bara att han är ny klippt över hela kroppen (ansiktet också). Jag tror att det är för att det börjar närma sig vintern. När vintern kommer började det bli kallare, ju kallare deg blir ju piggare blir Totte, ju piggare Totte blir desto gladare ryttare. Så enkelt är det :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0