Jaha...

Är så otroligt sur, arg, ledsen... Jag vet inte riktigt vad jag ska göra faktiskt. Har bara lust att skratta och slå till något på samma gång. Det finns människor som, jag vet inte vad jag ska ta mig till. 
Har varit i stallet, ridigt en mycket härlig och rolig lektion på lilla Joker och jag var på top humör. Ella och jag tänkte bara gå och titta lite på en annan lektion, och när vi kom till ridhuset så var HISTORIENS PONNY MAMMA där. Fyfan vad det kan vara jobbigt att prata med såna ibland. Slutar ALDRIG prata. Asso hon pratade om allt. Från hur man ska respektera folk för hur dem är (inte bry sig om märkes kläder och sånt) till sitt jobb, som tydligen var någon slags accne expert. Och hennes dotter var ju såklart med i allt hon sa. 
Och sen helt plötsligt, från ingen stans sa hon rakt ut hur mycket finnar JAG hade. Asso vad ska man svara på det...? 
 
"Hej Hanna! Vad mycket finnar du har...."
 
Svaren:
"Äm, tack"
"Jaha"
"Tack, det vet jag redan... Har en spegel."
 

Innan har hon stått och sagt att man ska respektera människor, och inte vara taskig. 
Vet ni vad. ALLT Hon sa är rent bullshit. Såklart ska man respektera folk, och det är inte det jag försöker få fram, men det finns en anledning varför jag började vara med dem är är med. Stella har jag känt hela livet och samma med majken, men när man började i 6:an var man så omogen och oskön så man valde människor att vara med med hänsyn på hur de såg ut. 
Som jag till exempel tänkte välja ut dem som inte hade några märkeskläder (som jag kände igen) för det skulle tydligen vara väldigt omogna. 
Sen råkade jag bara hamna med några som Ebba som har samma intresse som mig själv. Bara av ren slump. 
 
Nu när jag är äldre och mognare så har jag börjat vara med alla i min klass. Dem är hur snälla som helst.
 
Det jag försökte komma fram till är att även fast vi alla verkar snälla och fulla med respekt så finns det en liten demon innom oss som bara väntar på att få komma ut och göra sin grej... Och idag visades mammans, totalt omedveten hur mycket det som kommer ut kan skada någon physisict. Det kan mycket väl vara dem här små saker som sänker ens självförtroende enormt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0