Mina tankar

Jag har en fråga. Eller det är inte riktigt en fråga, mer ett påståndelse. Eller det är iof inte det heller, vet inte riktigt vad det är men men..
 
Okej, nu spårade jag ur lite. Tillbaka till samtalsämnet.
 
Om man har en blogg, är det meningen att man då ska skriva om det man tänker?
Jag har då känslan att det är svårt att få en hästblogg inressant, om ma inte har en egen häst. Själv tycker jag att det är roligare att läsa om en ryttare som bara rider en och samma häst, och se deras utveckling tillsammans. 
Men om man då har en blogg, som jag har, alltså om en ryttare som rider nya hästar varje dag, ska man då skriva om vad man tänker på. 
 
Isf är det där jag har ett stort problem... Jag kan inte skriva om vad jag tycker, eller säga det högt. Dem enda gångerna jag känner mig säker på att göra det,och det är när jag är med någon som jag verkligen tycker om, eller är säker på att de inte skulle döma mig. 
 
Man skulle kanske kuna kalla det osäker, eller feg, och det kanske är precis det jag är. Vågar knappt prata med alla i min klass, som jag nu har kännt i 4 år, eller mer. Kanske är det för att dem har övertaget över mig, och tittar ner på mig som omjag inte vore något. Inte vet jag. 
Känner att osäkerheten har gjort så att jag har förlorat vänner och kommer troligen förlora mer. Det skrämmer mig lite, och det är väldigt jobbigt.
 
Med dem jag känner är jag säker, och tror inte att jag kommer förlora någon på ett tag... Men medan alla i min årskull oroar sig för betygen i 9:an så oroar jag mig om jag fortfarande kommer ha kontakt med mina vänner som jag har i 9:an. 
 
Nu spårar jag verkligen ut. Men nu kan ma ju se vilka effekter det här får på bloggen, nu när jag verkligen har skrivit ut mina tankar (hehe)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0