Äntligen några framsteg!

Vilken härlig dag. Stekhett väder från morgon till kväll. Dessvärre hade jag på mig en svart tröja på mig i stallet och blev då svettig innan jag ridit, vilket inte jag hade tänkt på när jag klädde på mig. Men det förstörde inte precis min dag. 
 
Uteritten var helt underbar. Totte blir en helt annan häst utomhus (när man är ensam) och det är så kul då han tänder till lite extra. Idag var vi ute under intaget så då var han ju lite extra hungrig och taggad på hemvägen. Vi övade på galoppfattningar från skritten så han skulle bli lite kvickare, vilket gick bra. Fick till några riktigt snygga fattningar och han höll galoppen bra. Dessutom fick jag äntligen till förhållningarna vilket är ett STORT framsteg för oss. Med lite mer träning tror jag det kommer sitta bra. Blev lite backträning också, vilket han tycker är lite jobbigt men han klarar det bra ändå...
 
Ett extra + i kanten på den här dagen var att jag även fick lite färg. Nu ska det bleka bort och sen kan det bli sommar på riktigt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0