De första målen (mm)

Hej! Nu har jag kämpat hela kvällen (ca 20 min) på att fixa i ordnidning min mål (mm) "kalender" eller vad man nu vill kalla det. Jag kom på att sätta ett mål kommer att bli väldigt svårt när man själv inte har någon att sätta målet med (i det här fallet en häst) så målen kommer att i början vara väldigt kunskaps relaterat som tex "lära mig allt om sjukdomar" eller liknande. I mitt första mål kommer det inte ens handla om hästar då säsongen inte riktigt har börjat än. 

När jag lägger fram allt på bloggen kommer jag att forma det ungefär såhär:

Styrka: Jag ger mig inte i första taget och slutar helst inte förrän det känns bra. 
Förbättring: Jag ska förbättra min känsla till hästen under mig, veta vart tex bakbenen är och vad den är i för form den dagen. 
Hur: Lära mig att titta upp mer när jag rider. På det sättet lär jag mig att rida på känsla och inte på ögonen. 
Mål: Klara mig igenom de första dagarna i skolan utan större problem. 

Sådär så fick ni månadens arbete 1 och en halv dag försent. Förlåt för det...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0