I bland undrar man...

Nu har SD slagit till ännu en gång med ännu en otroligt dum idé. Vi måste nästan ställa oss upp och applådera för dem. Vet inte hur dem lyckas få till det varje gång.
 
Om jag förståd artikeln rätt så verkade det som att dem ville minska komunens bidrag till ridsporten. Vad var deras argument då...? Ja, det kan man ju verkligen fråga sig. Det var ju det vanliga "Ridning är inte fysiskt krävande". Ja, ja... Den har vi hört flera gånger, och vi alla vet att det inte är rikitgt sant. Skulle vara kul att sätta upp dem på varsin häst och ens försöka få dem att gå framåt. Men alla har sina egna uppfattningar om det och efter att man har fått hört det där några gånger om året så är det enligt mig inte så stor grej. 
 
Det roligaste argumentet måste ändå vara att ridning är en kvinnodominerande sport. WTF.... Det verkar som att SD vill gå 100 år tillbaka i tiden så kvinnor inte ens hade rösträtt i sverige. Medan alla andra i Sverige försöker få det så jämnlikt som möjligt så beslutar SD sig om att gå mot strömmen och vara det ändå paritet så vill att kvinnor ska få en aning mindre makt.
 
Deras argument är så underbara att jag knappt kan ta det här på allvar. Om dem tror att det här kommer att göra så att de får mer röster så vet jag inte vad som går runt i deras huvuden. Alla som röstade på dem förut som brinner för ridning kommer troligen inte lägga sin röst på dem nästa val. Och vi ska inte ens prata om alla kvinnor som röstade på dem. Efter att de har läst om detta hoppas jag med hela mitt hjärta att de inte röstar på dem igen. Om de tror att detta bara är en lite del av vad dem är så kan jag med säkerhet säga att det inte är så. Dem har gjort det än gång och kommer göra det igen. 
 
Dem enda som jag kan tänka mig att de tjänar röster är från de andra sporterna. Om ridning får minde pengar kommer antagligen pengarna gå till andra sporter (eller skola, sukhus mm...) men jag förväntar mig mer av det svenska folket än vad vi har fått av SD.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0