God natt

Nu ska jag försöka få i mig lite sömn så jag orkar med dagen här på. Fulfart hela dagen, vilket kan vara skönt med tanke på vilken dag jag har haft idag.
Både Totte och Helix ska ridas och sen ska jag iväg till ridskolan och rida. Super kul och är redan nu jätte taggad till den här dagen. 
 
Jag är i den där fasen just nu som jag tror dem flesta ryttarna har varit i någon gång. Jag vill verkligen komma ut och tävla mer än vad jag gör nu, vilket nästan är aldrig, och jag vill göra det på min egna häst. Bara man skulle kunna få över min kära föräldrar på det också kanske jag hade haft en toppen dag idag och ridit ut eller kanske hoppat istället för att sitta hemma och såsa framför TV:n.
Tittar hela tiden på olika sidor efter till salu hästar, även fast jag vet att jag aldrig kommer få en. Lite desperat kanske, men jag är nog inte den ända som gör det... Hoppas jag (hehe).
 
Min största dröm är att köpa ett svart sto med kapacitet för de lite högre klassrna men för den största delen att få en kompis att vara med varje dag. Jag vill inte ha en häst som jag ändast rider och trännar stenhårt 24/7, utan en häst som jag kan ha det kul med i skogen och på banan.
Den svarta sto delen kommer från första början av att min förra favorithäst på ridskolan var ett svart sto. När hon dog kunde jag inte släppa den tanken, och nu 5 år senare har jag insett på riktigt hur sjukt snygga och vackra alla svarta hästar är Och ston.... Dem älskar jag på grund av deras personligheter. Man vet aldrig hur dem kommer bete dig nästa gång man träffar dem, och det gör varje dag spännande. 
 
En liten bild på Piff och hennes tvillingsyster Puff <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0