LOV!?

Kan fortfarande inte fatta att det är lov. En hel vecka ledig, bara att få rida, sova och äta. Så jävla skönt. 
 
Idag vart jag ju i stallet och red lilla Totte. Super mysigt och han jobbade på super bra. Traven sitter verkligen som en smäck, speciellt om jag sitter ner i sadeln. Vi kan nu både öka och länga och göra skänkelvikningar helt okej. Rumpan vill dock inte alltid följa med med det får vi öva på. 
 
Galoppen där emot tror jag han har något problem med. Det var några som stod och tittade på och dem sa att han inte såg helt ren ut i höger bak. Jag tyckte att han kändes som vanligt, men hans galopp har alltid varit svår. Både att fatta och att få honom ner i formen. Specilellt att få med bakbenen har också varit svårt. Har också tänkt på att han är extra stel i höger sida i alla gångarter. Det skulle vara väldigt skönt att få reda på vad det är som stör honom, och det här kanske är anledningen.
Han gick också tydligen omkull igår (typ) och/eller bara är stel, så det kan också vara anledningen. Ändå gick det bättre i galoppen idag än vad det brukar göra. 
Det viktigaste är att han inte har ont.

(tänkte också filma lite, men när dem sa att han inte såg bra ut vågade jag inte rida mer)
 
 
Har så ont i huvudet och har nästan lust att gå och lägga mig, men det känns lite för tidigt med tanke på att det är lov. Ska försöka hålla mig uppe lite till. Brukar ofta vara väldigt kvälls pigg (och morgon pigg) men tack vare mina kära föräldrar vaknade jag 3 timmar tidigare än vad jag egentligen skulle göra..... "Tack så mycket!".
 

Haha, aja! Se ya tomorrow <3
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0