Därför ska man ha ett ridhus...

Herre min Gud vilket väder. Fick rida ut då det ös regnade, och då menar jag verkligen ÖSregnar. 

Jag brukar inte ha något problem alls med regn, utan brukar tycka det är väldigt mysigt, men när hästen inte har något regntäcke på sig och min sametshjälm inte är skyddad samtidigt som mina ridbyxor klamrar sig fast vid mig, då skulle jag hellre slippa rida alls. 

Det är då man ska ha tillgång till ett ridhus. Det skulle passa mig alldeles utmärkt. 

Och sen det här med min sametshjälm. Ni som ska köpa ny hjälm och väger mellan sametshjälm och en plast hjälm, välj för Guds skul inte sametshjälmen. Det är ett helvet dagar som denna. Regnet förstör bara hjälmen och den blir bucklig. Efter ett tag går den tillbaka till sitt "vanliga jag" men jag vet inte hur många gånger den kan vara med om det här tills den är förstörd för gott. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0