Dressyrpasset

Hej, och förlåt för dålig uppdatering i går. Kom hem, åt och satte mig sedan och tittade på "The Mentalist". 

Igår så var vi den första ponny gruppen som fick rida på banan. Även om det verkade bli en stökig lektion, lyckades vi alla sitta kvar på häst ryggarna ända in till slutet. Jag hade fina Beauty. 
Det är så kul att rida en sån kunnig häst. Det finns inte så många riktigt fina dressyponnyer på ridskolan som kan alla skolor, galoppombyten och speciellt inte att fatta galopp från skritt. 
Beauty har dock nerverna på utsidan och var inte direkt den mest avslappnaste av dem alla, men på något sätt var det en enorm fördel för mig. Hon blev till exempel kvickare och mer på. Sen mot slutet då hon vant sig någorlunda gick det super. 

Nu måste jag iväg till skolan och ha en lång härlig skoldag...

Ha en bra dag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0