Hemma från stallet

Nu har jag kommit hem från stallet. Det har varit super kul att få träffa Decibelle och hennes personlighet är helt underbar. En super nyfiken liten ponny, som verkade vilja titta och nosa på allt. 
Hon och Ebba passar också som handen i handsken. Super kul att se dem tillsammans IRL. 

Jag fick även rida jag med. Decibelle står just nu på ett privat stall där det står tre andra hästar till. En av dem hästarna verkar inte ha fått så mycket uppmärksamhet, och då han inte fått röra på sig på ett tag frågade dem mig och Stella om vi ville rida, ich vi sa ju förstås ja! :)
Han var en fjordkorsning, vilket passade alldeles utmärkt för mig, då jag är van vid fjordingar. Han var dock inte som Totte eller Helix, utan han var mycket mer känslig och lite lättare att jobba (iaf i gemnfört med Totte). Det ända som jag lite jobbigt var att han rörde huvudet hela tiden och sköt upp en ur sadeln, vilket var lite jobbigt då jag hade på min mjukisar. Annars var han super fin!

(Ebba och Decibelle)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0