Rid lektionen

Gud vad trött jag är efter dagens ridpass. Att hoppa Beauty är inte lätt alltså, och jag tror jag fick någon slags asma problem i mitten av lektionen. 

Det var inte hennes (eller min) dag. Hon var seg (och jag trött) och ville inte riktigt lyssna på skänken. 
Hennes självförtroende förlorades när vi kom i alldeles för långsam galopp mot ett litet kryss. Där blev det tvärstopp och jag fick kämpa som bara den för att få över henne över alla hinder. Det var nog inte den snyggaste ridningen man kan ha tänkt sig, men hon är en hopprädd dressyrsto men egna tankar om vad hon tycker känns bra. 

Har nu börjat med en ny sak, vilket är att alltid se något positivt i det jag gör. Om det är ett ridpass eller ett prov eller helt enkelt en konversation av något slag så ska jag alltid tänka ut en positiv sida, spelar ingen roll hur svårt det är. Den ska fram. Detta gör jag för att bygga upp mitt själv förtroende, vilket kommer att behövas enormt mycket senare i livet. Det har faktiskt redan börjat ge resultat. 

"Vad gick bra den här lektionen då?" 
Jo jag skulle säga att det som gick bra idag (som jag gjorde bra) var att få henne att hoppa alla hinder. Till och med det som de flesta troligen skulle tveka på. 


Nä, nog med pladder. Måste sova nu om jag ska orka med det nationella provet imorgon. God natt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0