Sommar!

Hejsan! Vilken härlig dag man har haft det idag då. Kom hem från skolan och bestämmde mig för att följa med Elsa och Zixten på en loten promenad. Det var super mysigt. Vi gick och köpte varsin glass, vilket jag verkligen fötjänade efter springningen idag, och gick sedan ner till vattnet för att låta Zixten bada. Chockad som jag blev gick min käre hund ner i vattnet direkt efter vi kastat i bollen, vilket inte brukar hända. Ibland tar det säkert 10 minuter för honom att ta första doppet. 
 
Det var även så otroligt varmt hela tiden. Nu börjar det verkligen bli sommar. Det är typ bara 7 riktiga skoldagar kvar innan sommarlovet och jag vet inte om jag ska vara glad eller inte. Det kommer bli obeskrivligt skönt att få en paus i allt plugg, men ändå sorgligt att lämna klassen som man har träffat nästan varje dag under 4 år. Samtidigt ska det bli skönt att få en helt ny start, kunna byta still och beteende utan att någon lägger märke på det. Ska enda från början vara framåt och inte blyg som jag brukar och ska se till att jag får nya kompisar. Det kommer att bli super roligt och spännande. 
 
Nu ska jag forsätta med mitt plugande och sedan tagga till en enmormt välförtjänt fredag. Dock blir det ingen ridning överhuvudtaget för mig den här helgen då jag och min familj ska iväg på en segeltävlning, vilket även det kommer att bli kul, förutom att det kommer luta mycket och det tycker jag definitivt inte om....
 
(Älskar dem här bilderna på Zixten. Han ser verkligen ful ut)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0