Helt slut efter en bra dag

Hej! Idag har jag spenderat en stor del av dagen i stallet. Hade genrep inför tävlingen på lördag. Det är min första lokala tävling, men det känns inte direkt som det då tävlingen är på ridskolan med ridskolans hästar. 

Jag har såklart fått äran att tävla Cloudy. Har varit rätt otaggad hela tiden tills idag då han var så duktig. I början när jag red fram så kunde jag inte ens fatta galopp. Så fort jag la till galoppskänkeln stängde han av helt och bara stod helt stilla. Sen fick jag lite hjälp och efter det så gick han på bra. Jag lyckades tillochmed lägga några snabba svängar och samtidigt hålla galoppen. Är fortfarande i chock tillstånd. Så nu känner jag mig mer än redo inför tävlingen!
 
Nu ska jag försöka plugga lite franska. Har noll koll på vad provet kommer handla om, men får helt enkelt titta på gammla anteckningar och se vad som kommer upp i minnet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0