Mina nya mål

God morgon alla! Börjar väldigt sent idag, och då mamma trodde att mitt alarm hade gått väckte hon mig en timme tidigare än vad jag skulle ha gjort. Det sög ju förstås, då jag inte kan somna om när jag väl har vaknat. Men fick en aning mer tid nu på morgonen då det var ju skönt.
 
Nu är det en ny månad och det betyder även nya mål. Ni kanske märkte att jag inte bytte mål förra månaden, men eftresom jag knappt red något under agusti kände jag att jag behlvde ha kvar samma mål en månad till. Men nu rider jag regelbundet igen så då kan jag köra med nya.  
 
 
Vad jag är bra på: Nu har jag äntligen efter dessa två månaderna lyckats med att bättre känna av hästen. Igår när jag red kände jag att jjag hade stenkoll på bakbenen, även om de ramlade ut i bland vid halter så är det verkligen skillnad sen den första gången jag red samma häst.
 
Vad jag måste bli bättre på: Att inte flaxa runt så mycket i sadeln. Nu när jag har börjat rida storhäst känns det lite som att jag flyger runt lite eftersom det tar typ dubbelt så stora steg ssom ponnyerna. 
 
Hur jag kan förbättre mig: Jag antar att det bara är att öva, öva och öva. När jag väl har fått tillbaka samma känsla så kommer det nog att bli mycket enklare.
 
Mitt nya mål: Klara mig igenom den kommande månaden med så få felsteg som möjligt och att vara fokuserad under varje sekund.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0