Det är något fel...

Hej! Har under senaste tiden gått och blivit en shoppaholic. Jävlar vad jag köper och köper och köper. Det tar aldrig slut. Lyckas alltid hitta något som jag vill ha och sen efter lite hipp som happ lyckas jag alltid köpa det. Vet inte riktigt hur det går till, men något fel är det nog på mig...
 
Jag har ju alltid varit beroende av schabrak. Det skulle varit svårt att missa det. jag har typ 7-8 schabrak och jag har inte ens en häst. Är lite så att jag samlar på mig schabrak till den dagen jag faktiskt skaffar en häst. 
Och nu har jag blivit helt förälskad i allt som är orangest och grått. Så jäkla snyggt!!! Plus att det passar perfekt till den färgen som jag tänker min egen häst som. Sen vet jag att jag inte kan köpa en häst efter dess uteseende eller färg, men alla har ju drömhästen. Min är alltså  svart/mörkbrun - "leverfärgad". Oranget och grått på den färgen occh jag kommer ge upp alla mina pengar. Just de färgerna inkluderar typ hela Schockemöhles sortiment. Känns bra Hanna. 
 
Så på min önskelista (som jag redan börjat skriva) är dessa tävlings outfits:
Tävlings sett #1
Schabrak från Schockemöhle. Grått med oorange passboal. Vill såklart ha det i hopp/allround format. Tycker det är riktigt snyggt med grått + att det inte står  ut så jätte mycket. 
 
Oranga benskydd, även från Schockemöhle. För mig är det viktigt att man faktiskt syns och står ut på tävlings banan. Vill inte se ut som en färg prick som  springer  runt, men lite färg tycker  jag behövs. Sen är dem här jävligt snygga.
 
Grå huva, ännu en gång från Schockemöhle. Jag tycker att huvor kan vara snyggt ibland, om man verkligen tänkt till med de. Vissa hästar kan inte ha det, ser bara roligt ut (som exempelvis med Totte) men andra ser riktigt bra ut i det. Sen beror det såklart på vad man har till. 
 
 
Svart kavaj från hööks. För mig spelar det inte jätte stor roll från vart kavajen kommer ifrån eller hur den ser ut, så länge som den är svart. Behöver verkligen en svart kavaj. Det frå inte heller vara för mycket av em färg, vilket var anledningen till att jag gick med svart.
 
Vita ridbyxor med grå skoning. Tycker att det är väldigt snyggt när skoningen är en annan färg, så länge inte   färg  skiftningarna är  för stora. 
 
 
Tävlings sett #2
 
Då kör vi på likadant schabrak som förra settet, men i oranget istället. Snyggt på den mörkare hästen och man kommer stå ut i mängden. Hiss på den. Var faktiskt nära på att köpa den här i helgen men  stod i mot. Det var väldigt tufft...
 
Samma luva. Som sagt vill man inte ha FÖr mycket färg när man är ute och tävlar. Man vill inte ha för mycket färg över huvud taget. Ibland, på vissa hästar, kan det vara snyggt men ofta, speciellt men så illiga färger, blir det lite för mycket för min smak.
 
Då kör man ju också på de gråa benskydden. Så sjukt snygga!!! Vet inte riktigt vilka jag tycker mest om. De gråa eller de oranga. Men tycker att om jag har ett grått schabrak, blir det lite tråkigt med de gråa benskydden och med de oranga schabraket blir det för färgglatt med de oranga benskydden. Man måste hitta en balans.
 
Samma kavaj...
 
Och samma ridbyxor.
 
Om man vill köra en aning mer dressyrit (alltså inte tävling) kan man använda sig av lindorna också
 
Beroende på vilket schabrak man har kan man använda de olika lindorna, precis som med skydden.
 
Vilket sett tycker ni mest om?
Kram!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0