Ridstövlar

Har äntligen, efter typ 2 år fixat ny stövla. Gud så skönt. Önskade mig några stövlar i julklapp förra året, som jag även hade kollat på ett år tidigare. Men när jag fick dem var det helt fel storlek. I vaden, längden foten. Allt som kunde ha varit fel var det. Så typiskt. 
Det var vekligen dags för  mig att köpa ett par nya stövlar. Mina var utslitna, sönder och hade nästan bytt färg från svart till grått. Tror även att de var mina första riktiga läder stövlar. Har altså haft dem i typ 5-6 år. Känns som att det är dags att byta dem nu. 
 
De nya är såklart bruna, från Montain Horse. Modell: Veronica high jump (tror jag). Jag vill ju ha dem i hopp/allround modell, men vet inte riktigt hur det kommer att bli. Jag var rätt förvirrad när vi beställde dem. Får hoppas att storlek och allt är rätt också annars kan jag inte lämna tillbaka dem, så då har jag ännu ett par stövlar som bara ligger och skräpar hemma. Är faktiskt lite nervös.
Dragkedjan är vid sidan om. Tror de håller bättre då de inte utsätts för samma kraft och vridning som de där bak. + om man sätter i foten kan man inte påverka dragkedjan på samma sätt. 
 
Hittade ingen bild på dem i hoppmodell så  fick nöja mig med en i dressyrr modell:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0