Veckans 7 outfits

Hej! Nu har jag suttit i flera dagar och bara hållt på med olika outfits. Varför vet jag inte. jag kommer aldrig ha råd att köpa något av dem här outfiterna men det är kul när man blir inspirerad. Puls att när jag får ett eget jobb, då blir det shoppa loss på hästavdelningen...
 
Vissa av de här oufitersarna skulle jag själv inte villja/våga ha på. Kanske några saker som jag tycker om, men inte allt på samtidigt. Kan bli lite för mycket.
 
 Behövde ju bara få med de hära. Har redan pratat om dem i ett annat inlägg så behöver inte gå in så  mycket på det. Oranget är bara så sjukt snyggt, speciellt tillsammans med grått. 
 
Och vi går vidare till den rosa delen. Nu vet jag att just schabraket och tröjan inte går ihop i verkligheten då de här helt olika rosa, men med en liknande tröja i lite mer passande färg skulle det här bli skit snyggt.
Jag älskar rosa på hästar, speciellt de mörkare hästar eller skimmlar. Det fungerar även på isabeller eller skäckar. Jag tycker inte att det passar så bra på fuxar.
Älskar benlindorna. Det är så synd att jag är så dålig på att linda, få se till att lära mig det, en gång för alla.
 
Brun, beige och svart outfit. Skulle passa på mörkbruna hästar och kritvta skimmlar. Om skimmeln har kissfläckar tycker jag att just brunt förtydligar dem en aning. Passar även skit bra på svettfuxar som Charlie är. Han har ett ridtäcke som är brunt och beigest. Så sjukt snyggt på honom. På lite ljusare fuxar passar det här inte så bra, enligt mig.
 
Och här spårar det ut en aning. Gult, blått och vitt. Skulle aldrig kunna ha på mig allt det här på samma gång. Blir väldigt mycket för mycket för min smak, men några delar tillsammans fungerar. Till exempel tröjan, byxorna och pannbandet. Sen räcker det med ett par svarta eller bruna benskydd, svart eller brun hjälm och sen kanske ett marinblått schabrak.
 
 
Silver och svart tillsammans går som handen i handsken. Lite mycket här också, men samtidigt snyggt. Ville egentligen ha med benskydden och bootsen från protector men hittade de inte på internet. Kan vara coolt med det här på sig, men jag klarar mig med pannbandet, bootsen, tröjan och byxorna. 
Hittade pannbandet på HKM. Har aldrig hört om dem förut men jag blev helt förälskad i det här pannbandet och det finns även i brun!
 
 
Var såklart tvungen att ha med ridsportens egna lilla färg, marinblått. Passar på alla hästar, alltid lika snyggt. Fungerar med de flesta lite "blya" färgerna åsom vitt, svart, guld ooch silver. 
 
Sist men inte minst det blåa, vita och bruna. Tröjan äslkar jag. Finns inte så mycket mer att säga än det. Vet inte heller hur lång tid jag velat ha den blåa färgen på ett schabrak. Tycker den är skitsnygg, och fungerar på alla hästar, förutom isabeller, ljusbruna och ljusa fuxar. I vanliga fall försöker jag undvika att ha svart och brun tillsammans, men i den här outfiten tycker jag att det fungerar super bra. Skulle till och med bli tråkigt om benskydd, stövlarna och hjälmen var svarta
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0